اخبار فناوری جهان اخبار فناوری جهان

Return to Full Page

7/26/2018

گرم شدن زمین زیرساخت‌های اینترنت را نابود می‌کند

محققان دریافته‌اند که گرمایش زمین و افزایش آب دریاها موجب نابودی زیرساختهای اینترنت در جهان نیز خواهد شد.

بسیاری از پژوهشگران و محققان با انجام تحقیقات جدید اعلام کرده اند که گرم شدن زمین و افزایش آب دریاها و اقیانوس ها برای زیرساخت های برقراری ارتباطات نظیر کابل و هاب های اینترنت یک خطر و تهدید جدی محسوب می شود به گونه‌ای که در این زمینه شهرهای ساحلی بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند.

همانطور که تغییرات زیست محیطی نظیر طوفان های سهمگین می تواند برقراری اینترنت در بسیاری از مناطق جهان را با اختلال روبرو کند حالا کارول بارفورد – کارشناس بیوژئوشیمی در دانشگاه ویسکانسین آمریکا – می گوید: این اتفاق خواه ناخواه در حال رخ دادن است و اطلاعات بسیاری وجود دارد که نشان می دهد آب دریاها به شدت در حال افزایش است و این امر به طور قطع سلامت کابل های اینترنتی را که در داخل آب دریاها تعبیه شده است، به مخاطره خواهد انداخت.

به گفته وی، افزایش سطح آب دریاها برای سرویس اینترنت در شهرهای ساحلی نظیر نیویورک، سیاتل و میامی خطر بسیار بزرگتری ایجاد خواهد کرد. او به همراه گروهی دیگر از محققان از یک نقشه جهانی برای شبکه اینترنت و اطلاعات مبنی بر افزایش سطح دریا رونمایی کرده اند که رابطه مستقیم گرمایش زمین و اختلال در اینترنت را نشان می دهد.

منبع:ایتنا

related images