سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۷

اسفندیاری رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین:

سامانه هوشمند مدیریت حمل و نقل بار درون شهری قزوین به زودی به بهره برداری می رسد

اسفندیاری رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین خبر دا: با مشارکت سازمان های فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاکسیرانی شهرداری قزوین، سامانه هوشمند مدیریت حمل و نقل بار درون شهری راه اندازی شده است و به زودی به مرحله بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین؛محسن اسفندیاری با اعلام این خبر اظهار داشت: این سامانه به درخواست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین و به منظور تسهیل در امور حمل و نقل بار و ساماندهی و هوشمندسازی امور این حوزه راه اندازی شده است.

 

اسفندیاری در خصوص خدمات قابل ارائه از طریق این سامانه گفت: امکان صدور باربرگ، پرداخت و مغایرت-گیری، امکان صدور  پروانه فعالیت و تمدید آن  بر اساس داده های UTCMS ، امکان فرایند اعتبار سنجی، صدور و تمدید  پروانه اشتغال و امکان تعریف پایانه ها، شرکت های تعاونی و باربری ، انبارها در سطح کشور وکنترل مالی و دریافت عوارض از بار پایانه ها از جمله خدمات قابل ارائه از طریق سامانه هوشمند مدیریت حمل و نقل بار درون شهری به شمار می رود.

 

وی در ادامه، امکان صدور پروانه بهره بردار ی و امکان تصحیح و تطبیق فرایند ثبت اطلاعات پروانه های صادر شده، قابلیت تعریف انواع محدوده های تردد و صدور مجوز تردد بار ترافیکی،  اتصال باسکول های ثابت و سیار به زیرسیستم اضافه بار و صدور باربرگ به صورت خودکار پس از اخذ اطلاعات توزین و سایر اطلاعات مربوط به تردد و تعریف انواع تسهیلات و مشخصات کارکردی آن ها  و امکان رزرواسیون استفاده از تسهیلات از سوی رانندگان را از دیگر کارکردها و قابلیت های استفاده از این سامانه هوشمند برشمرد.

 

این مسئول با بیان این مطلب که باهدف بهبود وضعیت حمل و نقل درون شهری، تسهیل در ارائه خدمات و ارتقا سطح رضایت همگانی کاربران، نسبت به راه اندازی سامانه مذکور اقدام شده است. افزود: این سامانه حاوی کلیه فرآیندهای عملیاتی سازمان حمل و نقل بار با قابلیت اجرای فرآیندها در سمت شهروند و دفاتر بوده و منطبق با دستورالعمل های ابلاغی وزارت کشور طراحی و پیاده سازی شده است.

 

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: این سامانه امکان اتصال به سرویس های استعلام کشوری را داراست و گزارش‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط