شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۸

تجهیز تعدادی از حوزه های شهرداری قزوین به تلفن مبتنی بر اینترنت(voip)

تعدادی از معاونت ها و سازمان های تابعه شهرداری قزوین به تلفن مبتنی بر اینترنت(voip) تجهیز شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین؛ در راستای توسعه زیرساخت های هوشمندسازی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری نسبت به راه اندازی و پشتیبانی تعدادی از سازمان ها، مناطق و واحدهای شهرداری قزوین به سیستم تلفن مبتنی بر اینترنت(voip) با هدف کاهش هزینه ها و برقراری ارتباط سریع و آسان میان پرسنل این مجموعه اقدام کرده است.

 

بنا براین گزارش؛ مرحله اول اجرای این طرح در هفت حوزه شامل معاونت های برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و معماری و شهرسازی، سازمان های آرامستان ها و ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی، منطقه 4 شهرداری، شهرداری مرکز و منطقه نمونه گردشگری باراجین به اجرا درآمده است و با توسعه آن سایر مناطق، سازمان ها و واحدهای شهرداری نیز تحت پوشش این شبکه قرار می گیرند.

 

این گزارش حاکی است؛ در مرحله اول اجرای این طرح بیش از 300 نفر از پرسنل شهرداری از خدمات آن بهره مند شده اند و پیش بینی می شود با توسعه اجرای این طرح این تعداد افزایش قابل توجهی داشته باشد.

 

این گزارش خاطرنشان می کند؛  VoIP به خدمات تلفنی اطلاق می‌شود که در بستر اینترنت (یا با تعریفی گسترده‌تر، شبکه‌های کامپیوتری) انجام می‌گیرد و اولین نکته قابل توجه در رابطه با این فناوری این است که در VoIP خبری از خطوط سنتی مخابرات نیست و صدا در بستر شبکه منتقل می‌شود.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط