سه‌شنبه ۱۳۹۱/۰۹/۲۸

اسفندياري، مديرعامل سازمان آمار و فناوري اطلاعات شهرداري قزوين:

كيفيت ارائه خدمات الكترونيكي به شهروندان قزويني افزايش يافته است

كيفيت و تنوع ارائه خدمات الكترونيكي به شهروندان قزويني با هدف جلوگيري از اتلاف وقت مراجعه‌ کنندگان به شهرداري قزوين نسبت به گذشته افزايش يافته است.

 

مديرعامل سازمان آمار و فناوري اطلاعات شهرداري قزوين گفت: مديريت شهري در تلاش است تا بتواند خدمات خود را به صورت الكترونيكي براي جلوگيري از اتلاف وقت مراجعه‌ کنندگان به شهرداري قزوين ارائه دهد.
به گزاش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ محسن اسفندياري كه در برنامه تلويزيوني پيام شهر سخن مي‌گفت با بيان اينكه ارتباط الكترونيكي سيستم‌هاي شهر سازي و مالي از پروژههاي مهم اين مجموعه در سال جاري بود، افزود: در مرحله اول اين پروژه، ارتباط سيستم هاي شهرسازي (سرا) و مالي مخصوص فيش هاي در آمد از ابتداي آذرماه 91 در مناطق توسط سازمان آمار وفن آوري راه اندازي شد و اين ارتباط جهت فيش هاي نوسازي كسب و.... نيز قابل اجرا خواهد بود.
وي اضافه كرد: بر اساس اين نرم افزار از اين پس كليه در آمدهايي كه در سيستم شهرسازي شناسايي و ثبت مي‌شوند به طور مكانيزه به سيستم مالي شهرداري ارسال و ثبت خواهند شد و همچنين اطلاعات تمامي داده‌ها را يكپارچه سازي مي‌كند تا احتمال خطا از اين پس وارد نشود.
اسفندياري افزود: در اين پروژه پرونده‌هاي قديمي در بايگاني اين سازمان مرتب و طبقه‌بندي و اطلاعات اسناد اين پرونده‌ها نيز با اسکن کردن وارد اين نرم‌افزار شده است و با خلاصه‌برداري از مهم‌ترين اطلاعات پرونده‌هاي قديمي و وارد کردن آن به نرم‌افزار شهرسازي، اين اطلاعات به صورت الکترونيک در اختيار مسئولان مربوطه قرار مي‌گيرد.
اين مسوول يكي از اهداف اين سازمان را هدايت و نظارت بر فعاليت‌هاي شهرداري و كليه سازمانها و مؤسسات و شركتهاي تابع يا وابسته به شهرداري در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات، فراهم آوردن امكانات و زيرساختها براي تشكيل شبكه هاي اطلاع رساني و داخلي، بانكهاي اطلاعاتي و سيستم‌هاي اطلاعات جغرافيايي عنوان كرد.
مديرعامل سازمان آمار و فناوري اطلاعات شهرداري قزوين افزود: توليد آمار و اطلاعات و ارائه گزارش توصيفي، تحليلي و ساماندهي نظام گردش آمار و اطلاعات از عملكرد شهرداري همچنين آموزش، فرهنگ سازي و بكارگيري همه امكانات و ظرفيت‌ها در جهت نيل به شهر الكترونيك و توسعه ICT در مديريت شهري، افزايش بهبود سيستم‌ها و افزايش بهره وري، بازارشناسي و بازارسازي براي فعاليتهاي بازرگاني و درآمدزايي از ديگر اهداف اين سازمان است.
اين مسوول ايجاد شهر الکترونيک را از مهم‌ترين اهداف شهرداري قزوين عنوان و بيان كرد: با تحقق اين هدف از اتلاف وقت مراجعه‌ کنندگان به شهرداري قزوين به شدت کاهش مي‌يابد تا رضايت آنان از خدمات‌دهي اين نهاد افزايش يابد.
وي با تاكيد بر اينكه استفاده از تکنولوژي مدرن با هدف خدمت‌رساني مطلوب‌تر به شهروندان در شهرداري قزوين روزبه‌روز گسترش مي‌يابد، گفت: واحد رايانه شهرداري قزوين از سال 75 فعاليت خود را شروع کرده است و اين واحد با تغيير ساختاري به سازمان آمار و فناوري اطلاعات تبديل شد تا بتواند با استفاده از تجهيزات مدرن و متخصصان کارآمد به نيازهاي مسئولان مربوطه در شهرداري قزوين پاسخ دهد.
وي با اشاره به پرتال شهرداري قزوين گفت: پرتال شهرداري قزوين با هدف ارتقاي خدمات مطلوب‌تر به شهروندان قزويني راه‌اندازي شده تا خدمات اين نهاد در سريع‌ترين زمان و با کيفيت مطلوب به شهروندان قزويني ارايه شود.
مديرعامل سازمان آمار و فناوري اطلاعات شهرداري قزوين با بيان اينکه پرتال شهرداري قزوين شامل بخش‌هاي مختلفي است که شهروندان قزويني با مراجعه به آن مي‌توانند هر نوع خدماتي از جمله عوارض خودرو، زيارت اهل قبور، اخذ پروانه ساختمان و کميسيون ماده 100 را دريافت کنند، گفت: در اين پرتال آخرين اقدامات مديريت شهري اطلاع رساني مي‌شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط