یکشنبه ۱۳۹۲/۰۸/۱۲

در بازديد مديران شهرداري ملاير از سازمان آمار و فناوري اطلاعات؛

امكانات و تجهيزات شهرداري قزوين در حوزه IT معرفي شد

در جريان بازديد مديران شهرداري ملاير از سازمان آمار و فناوري اطلاعات، امكانات و تجهيزات شهرداري قزوين در حوزه IT معرفي شد.

 

 

به گزارش پيام شهر؛ محسن اسفندياري مديرعامل سازمان آمار و فناوري اطلاعات شهرداري طي سخناني در جريان اين بازديد اظهار داشت: مركز داده شهرداري در اين سازمان استقرار يافته است و با استفاده از امكانات و تجهيزات نرم افزاري و سخت افزاري، در جهت رفع نيازهاي حوزه هاي مختلف اقدام شده است.
اسفندياري با اشاره به اين مطلب كه با استفاده از نرم افزار هاي موجود مي توان در راستاي مديريت منابع و امكانات اقدام نمود، گفت: در حال حاضر مهم ترين موضوع در مديريت شهري، مديريت و كنترل منابع موجود است تا بتوان از بهترين روش ها براي پيشبرد اهداف بهره برد كه با توجه به بالا رفتن سطح خواسته هاي حوزه هاي مختلف شهرداري، اين سازمان با پيشرفت هاي چشمگيري رو به رو بوده و امكانات بيشتري در اختيار كاربران قرار داده است.
وي با بيان اين مطلب كه دريافت عوارض نوسازي،  صنفي و پسماند و صدور فيش هاي آن از جمله اقداماتي است كه در شهرداري قزوين به صورت الكترونيكي انجام مي شود، عنوان كرد: شهروندان مي توانند به صورت غيرحضوري و با مراجعه به پرتال شهرداري از اين خدمات بهره مند شوند.
اسفندياري ادامه داد: براي اجراي اين طرح، فرهنگ سازي در ميان شهروندان از اولويت ها به شمار مي رفت و شهرداري با صرف زمان و بهره گيري از نيروي انساني، براي افزايش درآمد سالانه خود، اين اقدام را به طور مسنجم اجرايي كرد.
مديرعامل سازمان آمار و فناوري اطلاعات شهرداري به اعطاي جايزه خوش حسابي به شهروندان نيز اشاره و بيان كرد: شهروندان در صورت پرداخت به موقع عوارض خود، از 10 درصد تخفيف برخوردار مي شوند و سالانه نيز جايزه خوش حسابان به قيد قرعه به آنان پرداخت مي شود كه در سال گذشته يك ميليارد ريال جايزه در مناطق سه گانه به خوش حسابان اهدا شد.
اسفندياري در ادامه به معرفي سيستم يكپارچه شهرداري ، پانوراما، سيستم هاي عمومي براي ارائه خدمات به شهروندان پرداخت و خاطر نشان كرد: پرداخت غير حضوري و الكترونيكي عوارض نوسازي، پسماند و صنفي، پيگيري درخواست هاي شهروندان، ثبت درخواست هاي آنان و دسترسي بخشنامه ها و ضوابط شهرداري، از جمله امكانات پرتال شهرداري مي باشد.

 

 

تفكر مديريت شهري قزوين بسيار با ارزش است

 

حسين بابايي معاون عمران و  شهرسازي شهرداري ملاير نيز طي سخناني در اين بازديد گفت: يكي از دلايل انتخاب قزوين جهت بازديد، اقدامات مناسب صورت گرفته در سازمان آمار و فناوري اطلاعات بوده است كه با توجه به ديدار مديران شهر قزوين در همايش هاي كشوري، اين اقدامات به مديران شهر ملاير منتقل شده و اين تمايل براي بازديد از امكانات و فعاليت هاي شهرداري به وجود آمد.
بابايي پشتوانه منابع انساني سازمان آمار و فناوري اطلاعات شهرداري را بسيار مهم ارزيابي و عنوان كرد: اين سازمان از نيروي هاي مختصص و كارآمدي بهره مي برد و با توجه به تفكر حاكم و داشتن انگيزه جهت اجراي طرح ها، توانسته است به پيشرفت هاي خوبي دست يابد.

 

 

تجهيزات حوزه IT شهرداري قزوين بيش از حد انتظار بود

 

محمود ملكي مسئول فناوري اطلاعات شهرداري ملاير نيز هدف از اين بازديد را آشنايي با نرم افزار هاي مورد استفاده در شهرداري قزوين و چگونگي بهره مندي ازآنها و نيز بازديد از امكانات نرم افزاري و سخت افزاري موجود در سازمان فناوري اطلاعات شهرداري قزوين اعلام و تصريح كرد: امكانات و تجهيزات موجود بيش از حد انتظار بود.
ملكي با اشاره به مركز داده شهرداري و سخت افزار ها و نرم افزار هاي موجود تصريح كرد: ايجاد مركز داده و استفاده از اين نرم افزار ها در مديريت شهري، كاهش هزينه ها، تسريع در روند انجام درخواست ها، وحدت رويه و حذف درخواست هاي كاغذي را در پي داشته است.

 

 

وي در پايان به هزينه هاي بالاي تجهيزات و نرم افزار ها در حوزه فناوري اطلاعات نيز اشاره و خاطرنشان كرد: استفاده از تجربيات شهرداري قزوين با توجه به پيشرفت هاي صورت گرفته در اين حوزه، در اولويت هاي كاري حوزه فناوري اطلاعات شهرداري ملاير خواهد بود.

 


 

تصاویر مرتبط