ϼ┘çϺϬ Ï¡Ï▒┌®ÏºÏ¬ Ï┤Ï¿┌®┘ç ┘àÏ╣ϺϿÏ▒
جهات حرکات شبکه معابر
با مطالعه سطح سرويس تقاطعات به ويژه در نقاط مرکزي شهر و به منظور افزايش ظرفيت شبکه، تعدادي از معابر شهر قزوين در وضع موجود سال 1384به صورت يک طرفه عمل مي نمايد . مشخصات نام معابر يکطرفه و جهات حرکت آنها در جدول شماره 12 و نقشه زير ارائه گرديده است . وضع موجود جهات حرکتي گزينه اي است که با توجه به تجربيات مسئولين شهرداري و راهنمايي و رانندگي شهر قزوين داراي بيشترين کارايي از نظر ظــرفيتي و زمان تأخير وسايل نقليه بوده است . بديهي است که تجزيه و تحليل هاي وضع موجود بر مبناي جهات حرکتي معابر انجام مي گيرد . ضمناً تعدادي از معابر نيز نه بخاطر ظرفيتي، بلکه به علت تنگي و محدوديت عبور و مرور يکطرفه شده اند که در سطح محلي عمل نموده و از ذکر آنها خودداري مي گردد.
جدول شماره 12 : جهات حرکت خيابان هاي يکطرفه شهر قزوين در سال 1384
نام خيابان | حد فاصل | جهت حرکت | مسير ويژه اتوبوس خلاف جهت |
خيام | عدل تا طالقاني | شمال به جنوب | ندارد |
دارايي | شهرداري تا طالقاني | جنوب به شمال | ندارد |
شهرداري | خيام تا دارايي | شرق به غرب | ندارد |
فردوسي | طالقاني تا عدل | جنوب به شمال | ندارد |
طالقاني | فردوسي تا شهيد مدرس | غرب به شرق | دارد |
امام خميني | نواب صفوي تا پيغمبريه | غرب به شرق | دارد |
امام خميني | نواب صفوي تا باهنر | شرق به غرب | ندارد |
بوعلي | شهيد مدرس تا نواب صفوي | شرق به غرب | دارد |
پيغمبريه | امام خميني تا سردرعالي قاپو | شمال به جنوب | ندارد |
هلال احمر | سردر عالي قاپو تا طالقاني | جنوب به شمال | ندارد |
مولوي | امام خميني تاجمهوري اسلامي | شمال به جنوب | ندارد |
آيت الله کاشاني | مستوفي تا تهران قديم | شمال به جنوب | ندارد |