یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۱

شبکه فیبر نوری

شبکه فیبر نوری

فیبر نوری یک پروژه ملی است و با هدف تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و رفع مشکل اینترنت به صورت ریشه ای در حال انجام است و قزوین.از شهرهای پیشرو در اجرای این طرح مهم به شمار می رود.

با اجرای طرح ملی فیبر نوری در قزوین، به سمت هوشمندسازی فعالیت ها حرکت کرده و زیرساخت های لازم جهت تحقق شهر هوشمند فراهم می شود. 

فاز نخست پروژه توسعه فیبرنوری در شهر قزوین به بهره‌برداری رسیده و با اجرای آن دسترسی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی، اداری و تجاری به اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و با اجرای آن علاوه بر افزایش کیفیت خدمات در شبکه ثابت، شاهد کاهش اختلالات در شبکه ارتباط سیار نیز خواهیم بود.

پروژه توسعه فیبرنوری قزوین، بخشی از پروژه ملی توسعه ارتباطات ثابت مبتنی‌ بر فیبرنوری (FTTX) است که توسط شرکت شاتل و با مشارکت شهرداری قزوین در حال اجراست.

فیبر نوری از نظر امنیت، سرعت و کیفیت بسیار بالاست و استفاده آنلاین از اطلاعاتی که مورد نیاز کاربران فیبر نوری است نیز از این طریق امکان پذیر می شود.

در این راستا و با هدف توسعه این طرح در قزوین همزمان با هفته دولت(1402) و با حضور زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صباغی شهردار قزوین و نماینده شرکت ارتباطات (شاتل) تفاهم نامه همکاری بین شهرداری قزوین و این شرکت به امضا رسید.

تصاویر مرتبط