چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۱۵

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛

پوشش80 درصدی اینترنت ثابت برای خانوارها تا پایان 1404

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پوشش 80 درصدی اینترنت ثابت برای خانوارها تا پایان سال 1404 خبر داد و گفت: اجرای کامل این طرح به همت عالی مدیران شهری و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار همراهی دولت نیازمند است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین، صادق عباسی شاهکوه، در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست فیبذ نوری شهر قزوین فناوری اطلاعات را پیشران توسعه کشورها عنوان و اظهار کرد: در دولت قبل اقدامات خوبی در زمینه ارتباطات صورت گرفت و تعداد کاربران 4G اینترنت از 500 هزار نفر در سال 92 به پوشش تقریبا سراسری در طی سال های اخیر رسید؛ اما عمده اقدامات در زمینه ارتباطات اینترنت تلفن همراه بود و در حوزه ارتباطات ثابت رشد و پیشرفت چندانی نداشتیم.

او اجرای طرح فیبر نوری را از جمله طرح های دولت در راستای افزایش کیفیت و کمیت ارتباطات تلفن و اینترنت خطوط ثابت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در ایران بیشتر بار ترافیکی اینترنت بر دوش اینترنت همراه است و نسبت استفاده از اینترنت همراه به ثابت در کشور 70 درصد به 30 درصد است؛ در حالی که در کشورهای اروپایی 90درصد کاربران اینترنت ثابت هستند.

عباسی از تصویب افزایش پوشش 80 درصدی خانوارها به اینترنت ثابت تا پایان سال 1404 طی مصوبه شورای عالی مجازی خبر داد و ادامه داد: اجرای کامل این طرح به همت عالی مدیران شهری و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار همراهی دولت نیازمند است و اطمینان داریم اجرای طرح فیبر نوری سراسری یکی از پروژه های عظیم این دولت خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون شاهد همراهی بخش خصوصی و مجموعه مدیریت شهری با دولت بودیم؛ از این‌رو دولت برای برگشت هرچه سریع تر سرمایه به بخش خصوصی به منظور ترغیب به سرمایه گذاری در این حوزه، تمام دریافتی خود از اپراتورهای ثابت را که 3درصد است و 8 درصد از 28 درصد دریافتی از اپراتورهای همراه را به بخش خصوصی اختصاص داده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در ادامه تصریح کرد: تاکنون 8 اپراتور آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام داشته و طی تفاهمنامه منعقد شده در 27 اردیبهشت مقرر شده هر اپراتور یک میلیون از 20 میلیون سطح پوششی را تا سال 1404 تکمیل و در اختیار شهروندان قرار دهند.

عباسی ایجاد شبکه را گام نخست اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از این خدمات با تولید محتوای مناسب و با کیفیت گام اصلی در تحقق کامل این هدف است.

او در خاتمه ضمن تقدیر از همکاری خوب مجموعه مدیریت شهری قزوین با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و شرکت شاتل اظهار امیدواری کرد قزوین به عنوان الگویی برای سایر شهرها شود.

پایان پیام

تصاویر مرتبط