دوشنبه ۱۳۹۸/۰۶/۱۱

اسفندیاری؛

"شهروند سپاری" جدیدترین خدمت الکترونیکی شهرداری قزوین به شهروندان است

محسن اسفندياري، مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري قزوين:سامانه شهروند سپاری امکان صدور غیر حضوری استعلامات شهرسازی اعم از استعلام نقل و انتقال و ادارات را برای شهروندان فراهم می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین، اسفندیاری گفت: سامانه شهروند سپاری به عنوان دومین نمونه کشوری در ارائه الکترونیکی استعلامات شهرسازی این امکان را به شهروندان قزوینی می‌دهد تا با مراجعه به پرتال شهرداری قزوین به آدرس Qazvin.ir ، کلیه مراحل ثبت و دریافت استعلامات را تا حصول نتیجه به صورت الکترونیکی و غیر حضوری به انجام برسانند.

این مسئول با اشاره به قابلیت های سامانه شهروند سپاری افزود: خدمات در این سامانه بصورت عمومی و اختصاصی ارائه می شود. خدمات اختصاصی که پس از احراز هویت و ثبت نام کاربران انجام می شود شامل استعلام ادارات، ترهین، نقل و انتقال، مشاهده درخواست ها و پرداخت های پیشین و جستجوی ملک است. خدمات عمومی نیز بدون نیاز به ثبت نام و شامل اعلام ضوابط ساخت و ساز ملک، محاسبه عوارض های صدور پروانه، نوسازی و صنفی، سوابق پرداختی عوارض، تصدیق گواهی، شهرنما و پیگیری درخواست می باشد.

اسفندیاری همچنین گفت: شرایط گرفتن استعلام الکترونیک، داشتن گواهی در سه سال اخیر برای آپارتمان ها، صنف ها و زمین های خالی و داشتن گواهی در دو سال اخیر برای ساختمان های اعیانی که دارای هرگونه سابقه از سوی شهرداری اعم از پاسخ استعلام، پروانه، پایانکار هستند، می باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مراحل دریافت استعلام آنی شامل ثبت نام، تعهدات، انتخاب ملک، بررسی سوابق، بارگزاری مدارک، تسویه عوارض و صدور و پاسخ استعلام می باشد که راهنمای کلیه مراحل در سامانه موجود می باشد و نتیجه اجرای هر مرحله به صورت پیامکی به کاربران اطلاع رسانی می شود تا آن ها بتوانند مراحل کار را به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به کارشناسان انجام دهند.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری قزوین اذعان داشت: در طراحی سامانه شهروند سپاری سعی شده تا شهروندان با صرف حداقل زمان پاسخ استعلامات خود را دریافت کنند، بدین منظور این سامانه با ارتباط الکترونیکی با دیگر ادارات از جمله ثبت احوال در جهت احراز هویت کاربران روند کار را تسریع می کند.

این مسئول گفت :با توجه به سوابق مراجعات شهروندان به مناطق سه گانه شهرداری، 70 درصد از این مراجعات در خصوص دریافت استعلامات شهرسازی از جمله استعلام ترهین، نقل و انتقال و از اداراتی مانند بانک ها، دفترخانه ها و ادارات حفار بود که ازین پس این خدمات به صورت آنلاین به شهروندان ارائه می کند.

اسفندیاری در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه با حضور جمعی از مدیران استانی و شهری به صورت رسمی رونمایی و ازین پس توسط شهروندان قابل بهره برداری می باشد.

پايان پيام.

تصاویر مرتبط